Werkvormen ontwerpen vanuit Zill

Didactische werkvormen ontwerpen en variëren in functie van Zill

Doelstellingen
  • de Werkvormenontwerper kunnen hanteren om variatie aan te brengen in de didactiek van bestaande activiteiten en om nieuwe activiteiten te ontwerpen;
  • de Werkvormenontwerper gericht inzetten om in te spelen op de uitdagingen van het leerplanconcept Zin in Leren! Zin in Leven!
  • de Werkvormenontwerper kunnen situeren t.o.v. principes van focus, ervaringskansen en arrangement.
Inhoud

De Werkvormenontwerper maakt de zoektocht naar gevarieerde en doelgerichte opdrachten voor je lessen concreet en haalbaar. Een troef om didactisch in te spelen op de uitdagingen van het nieuwe leerplan Zin in Leren, Zin in Leven!

Je verkent samen heel wat achtergrondinformatie, inspiratiebronnen en inzichten en ervaart ondertussen verschillende didactische werkvormen. Je onderzoekt op een actieve manier de verschillende werkvorm-parameters waarmee je kan puzzelen. Op die manier kan je oneindig veel variaties aanbrengen in opdrachten en activiteiten. Zo creëer je ervaringskansen in onderzoekend leren, samenwerking creativiteit en reflectie.

Deze aanpak zorgt ervoor dat je inhoud en doelen kunt vertalen in krachtige leerprocessen, op maat van je leerlingen en van Zill.

Opgelet!

Deze vorming moet voorafgegaan zijn door minstens 1 van deze sessies:

1. De Zill-uitdagingen

2. Activiteiten ontwerpen vanuit Zill

Deze vorming wordt georganiseerd i.s.m. Tenz.

Methodiek

Actieve sessie ondersteund door presentatie

Beginsituatie

Aan de slag rond ZILL in de school

Contact

Praktische info

Docenten

  • Oetang BVBA
  • Tenz

Prijs per sessie

  • € 550 voor 1 sessie

Type nascholing

  • Teamgericht

Leerformat

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
    • gewoon basisonderwijs
      • kleuteronderwijs
        • peuter en eerste kleuter
          • tweede kleuter
            • derde kleuter
            • lager onderwijs
              • eerste graad
                • tweede graad
                  • derde graad
                • buitengewoon basisonderwijs

                Doelgroep

                • Leraren en docenten
                  • Directeurs en adjunct-directeurs
                    • Middenkader
                      • Beleidsondersteuners

                        Maximum aantal deelnemers

                        25

                        Code

                        T19-250