Muzisch bewegen in alle vakken

De link leggen tussen het muzische luik beweging/dans EN andere vakken

Doelstellingen
  • Inzicht in het opbouwen van een muzische les beweging/dans
  • Andere vakken als inspiratiebron onderzoeken en omzetten in een les beweging/dans
  • Groeiend zelfvertrouwen in het geven van en plezier ervaren in dans en beweging
  • Creatief denken en eigen artistieke competenties vergroten
Inhoud

Hoe bouw je een gedegen muzische les beweging/dans op en link je dit met andere vakken?

Aan de hand van een thema geef ik een lesdemonstratie waarbij we de link maken tussen beweging/dans en een ander vak.

Tijdens de bespreking licht ik de opbouw toe en zoom ik in op de danselementen.

Vervolgens werken we in groepjes enkele concrete oefeningen uit aan de hand van jullie aangereikte thema’s, vragen.

Leren doe je ook door te ervaren. Samen ontdekken we de aangereikte oefeningen uit ieder groepje en sturen we bij. Met als resultaat een eigen volledig gelinkte bewegings-/dansles.

Heb je nood aan extra tips, feedback,…dat kan!

Ik kom met plezier langs tijdens een bewegings-/dansles om jou individueel te coachen.

Hierbij observeer ik jouw les en begeleid ik jouw eigen groeiproces om met beweging/dans aan de slag te gaan EN de link met andere vakken aan te gaan.

Methodiek
  • Demonstreren
  • Bespreken/hand-outs
  • Groepswerk
  • Toepassen
Beginsituatie

Open geest, participatief denken en deelnemen opdrachten.

De deelnemers brengen mee:

Gemakkelijk zittende kledij om te bewegen/dansen. Iets om te drinken en te noteren.

Contact

Praktische info

Docent

  • Sanne Maesen

Prijs per sessie

  • € 550 voor 1 sessie
    € 1100 voor 2 sessies
    € 1650 voor 3 sessies

Type nascholing

  • Teamgericht

Leerformat

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
    • gewoon basisonderwijs
      • lager onderwijs
        • eerste graad
          • tweede graad
            • derde graad

        Doelgroep

        • Leraren en docenten

          Maximum aantal deelnemers

          25

          Code

          T19-234