Jong-leren

Opgepast!

Dit is een programma uit een vorig schooljaar. Hier kan je ons huidig aanbod vinden.

Voor een (nog) betere aanpak van het schoolwerk

Doelstellingen

Jong-leren geeft een antwoord op twee vragen:

  • Hoe pak ik als leerling m’n schoolwerk (nog) beter aan?
  • Welke rol kan ik als ouder spelen bij het schoolwerk van m’n zoon/dochter?
Inhoud

“We hebben niets te doen tegen morgen!”

De lievelingszin van heel wat leerlingen. Een bewering die ouders achterdochtig maakt. Een uitspraak die leerkrachten niet altijd kunnen volgen.

Leren leerlingen dan niet graag? Juichen ze steevast als ze niets te doen hebben? Dat geloven wij niet. Maar dat het thuiswerk-voor-school moed en motivatie vraagt, dat is zeker.

Zit je in het zesde leerjaar of het eerste jaar van het secundair? En wil je graag een stevige duw krijgen bij dat thuiswerk? Zoek je tips en tricks om jong te leren? Wil je als ouder eindelijk vernemen hoe je moet reageren op de favoriete oneliner van je zoon of dochter? Wens je als school je leerlingen een boost te geven bij hun leerproces?

Met het programma Jong-leren brengen we op een interactieve manier inzicht, uitzicht en praktische tips voor een betere aanpak van het schoolwerk!

Methodiek

De nascholers brengen op een stevig onderbouwde, maar speelse manier inzichten aan om het schoolwerk (ook) thuis beter aan te pakken. De uiteenzetting richt zich zowel tot de jongere als z’n ouders en is interactief opgevat. Er wordt zelfs ter plaatse ‘geoefend’ … Het programma duurt twee uur (pauze inbegrepen). Er zijn twee formules mogelijk: een avondprogramma voor leerlingen en ouders of een dagprogramma (tijdens de lesuren) voor leerlingen alleen.

Praktische info

Docenten

  • Sylvia Van Loo
  • Peter Van Dycke

Type nascholing

  • Teamgericht

Leerformat

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
    • gewoon basisonderwijs
      • lager onderwijs
        • derde graad
    • Secundair onderwijs
      • gewoon secundair onderwijs
        • eerste graad
          • A-stroom
            • B-stroom

        Doelgroep

        • Leraren en docenten
          • Ouders
            • Leerlingen

              Code

              T19-160