Creatief denken

Wuk?! Out of the box?!

Doelstellingen
  • Onderzoeken hoe we creatief kunnen denken.
  • Creatief denken gebruiken als methode om gestelde problemen op te lossen.
  • Onderzoeken hoe we creatief denken kunnen uitlokken bij kinderen, jongeren en volwassenen.

Inhoud

‘Amaai’, die is creatief! We durven dat al eens te zeggen. Maar wat bedoelen we dan? Wat is creatief denken? Hebben we het dan over ‘muzisch’ denken of eerder probleemoplossend denken? Of beide? Vertrekkend vanuit concrete situaties en voorbeelden onderzoeken we hoe creatief denken werkt en wat het voor mogelijkheden schept om problemen, leren, … anders te gaan bekijken.

Methodiek

Een mix van theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen.

Contact

Praktische info

Docent

  • Frederik De Schepper

Prijs per sessie

  • € 550 voor 1 sessie

Type nascholing

  • Teamgericht

Leerformat

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
    • gewoon basisonderwijs
      • kleuteronderwijs
        • peuter en eerste kleuter
          • tweede kleuter
            • derde kleuter
            • lager onderwijs
              • eerste graad
                • tweede graad
                  • derde graad
                • buitengewoon basisonderwijs
                • Secundair onderwijs
                  • gewoon secundair onderwijs
                    • eerste graad
                      • A-stroom
                        • B-stroom
                        • tweede graad
                          • aso
                            • bso
                              • kso
                                • tso
                                • derde graad
                                  • aso
                                    • bso
                                      • kso
                                        • tso
                                        • vierde graad
                                        • buitengewoon secundair onderwijs
                                          • deeltijds leren en werken

                                          Doelgroep

                                          • Leraren en docenten
                                            • Directeurs en adjunct-directeurs
                                              • Middenkader
                                                • Beleidsondersteuners

                                                  Maximum aantal deelnemers

                                                  25

                                                  Code

                                                  T19-155