Avontuurlijk tekenen

Opgepast!

Dit is een programma uit een vorig schooljaar. Hier kan je ons huidig aanbod vinden.
Nieuw dit schooljaar

Leren tekenen op een speelse manier

Doelstellingen

Een wit blad… en wat nu? Een herkenbare drempel die zowel kinderen, jongeren als volwassenen ervaren. Toch kan iedereen tekenen! Als je maar de kans krijgt te experimenteren.

Inhoud

In deze vorming spelen we met allerlei tekentechnieken: spiegelen, weg tekenen, vormen in losse krabbels opsporen, blind een portret schetsen, op zoek gaan naar texturen, tekenen met verlengde arm…

Bovendien denken we verder dan het potlood en halen een wilde waaier aan tekenmaterialen uit de kast: houtskool, oliekrijtjes, (fluo)stiften, bister, balpennen… Wat is jouw favoriet?

Methodiek

Dynamische en speelse oefeningen helpen om helemaal los te komen. Ze wakkeren je eigen tekenplezier aan waardoor je later samen met je klas of groep actief op ontdekking kan gaan. Ter inspiratie maken we steeds de link met diverse kunstenaars.

Praktische info

Docenten

  • Mooss vzw
  • Maria Wilken-Keeve

Type nascholing

  • Teamgericht

Leerformat

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
    • gewoon basisonderwijs
      • lager onderwijs
        • eerste graad
          • tweede graad
            • derde graad
          • buitengewoon basisonderwijs
          • Secundair onderwijs
            • gewoon secundair onderwijs
              • eerste graad
                • A-stroom
                  • B-stroom
                  • tweede graad
                    • aso
                      • bso
                        • kso
                          • tso
                          • derde graad
                            • aso
                              • bso
                                • kso
                                  • tso
                                  • vierde graad

                                Doelgroep

                                • Leraren en docenten

                                  Maximum aantal deelnemers

                                  16

                                  Code

                                  T19-070