De weg naar goede toetsvragen

Doelstellingen

Aanreiken en uitwerken van kwaliteitscriteria om werk te maken van goede toetsvragen.

Inhoud

Dat goede toetsvragen maken vandaag moeilijker is dan gisteren, spreken

weinigen tegen.

Aandacht voor heldere instructietaal is een bekend zeer. Leerlingen struikelen

nog vaak over moeilijke opdrachtformuleringen en/of toetsvragen.

Kernvraag is hier: hoe kunnen we werken aan eenduidige toetsvragen?

Deze sessie wil nog verder gaan door deze vraag uit te breiden naar: hoe werken

we aan een kwaliteitsvolle evaluatiepraktijk? Wlke overwegingen en afwegingen

kan ik maken bij het opstellen van toetsvragen?

In deze sessie worden 7 kwaliteitscriteria concreet uitgewerkt die leerkrachten

helpen om te werken aan goede toetsvragen.

Methodiek

Inhoud aanbrengen en waar mogelijk toetsen aan de ervaring en praktijk van de deelnemers.

Contact

Praktische info

Docent

  • Jan Gilté

Prijs per sessie

  • € 550 voor 1 sessie

Type nascholing

  • Teamgericht

Leerformat

Onderwijsniveau

  • Secundair onderwijs
    • gewoon secundair onderwijs
      • eerste graad
        • A-stroom
          • B-stroom
          • tweede graad
            • aso
              • bso
                • kso
                  • tso
                  • derde graad
                    • aso
                      • bso
                        • kso
                          • tso
                          • vierde graad
                          • buitengewoon secundair onderwijs
                            • deeltijds leren en werken

                            Doelgroep

                            • Leraren en docenten
                              • Directeurs en adjunct-directeurs
                                • Middenkader
                                  • Beleidsondersteuners

                                    Maximum aantal deelnemers

                                    25

                                    Code

                                    T19-062