Coachende feedback

Opgepast!

Dit is een programma uit een vorig schooljaar. Hier kan je ons huidig aanbod vinden.

De aanpak van groeigerichte feedback

Doelstellingen
  • deelnemers zien het belang van feedback binnen een formatief evaluatiekader
  • deelnemers kennen de inhoudelijke en vormelijke kenmerken van groeigerichte feedback
  • deelnemers kunnen deze inzichten oefenen in concrete situaties
Inhoud

In deze sessie staat het leerproces van leerlingen centraal.

Leren begint bij wat we al weten en gaat naar waar we willen zijn. Feedback is

zonder twijfel een van de krachtigste hulpmiddelen om die afstand te

overbruggen. Je kunt eigenlijk niks leren (of afleren) zonder feedback.

Maar wat maakt feedback krachtig?

Dit is de kernvraag van deze sessie: Wanneer is feedback ondersteunend

voor het leren en dus groeigericht?

Wat is daarvoor nodig? Wie geeft de feedback? Hoe formuleer je die feedback?

We situeren feedback in het grotere geheel: een leergerichte cultuur.

Op een interactieve manier bundelen we de kenmerken die groeigerichte

feedback inhoudelijk en vormelijk onderscheidt van losse commentaar.

Die inzichten gaan we ook oefenen.

Methodiek

Inzicht, kaders en oefening.

Informatie - actie - reflectie

Praktische info

Docent

  • Jan Gilté

Type nascholing

  • Teamgericht

Leerformat

Onderwijsniveau

  • Secundair onderwijs
    • gewoon secundair onderwijs
      • eerste graad
        • A-stroom
          • B-stroom
          • tweede graad
            • aso
              • bso
                • kso
                  • tso
                  • derde graad
                    • aso
                      • bso
                        • kso
                          • tso
                          • vierde graad
                          • buitengewoon secundair onderwijs
                            • deeltijds leren en werken

                            Doelgroep

                            • Leraren en docenten

                              Maximum aantal deelnemers

                              25

                              Code

                              T19-060