Breed evalueren

Opgepast!

Dit is een programma uit een vorig schooljaar. Hier kan je ons huidig aanbod vinden.

Doelgerichter en bewuster omgaan met diversiteit en evalueren doorheen de hele school

Doelstellingen
  • Inzicht verwerven in het begrip en de keuzes die een school kan maken wat het ‘breed evalueren’ betreft
  • Deze sessie werd opgesteld in samenwerking met het Steunpunt Diversiteit en Leren.
Inhoud

Tijdens deze bijeenkomst gaan we samen op een interactieve manier op zoek naar het waarom, wat en hoe van het Breed Evalueren.

We denken na over de motieven die ons ertoe verplichten om het evalueren breder te bekijken. Je krijgt zicht op de verschillende functies van evalueren en je komt te weten wat breed evalueren inhoudt.

We geven daarnaast aandacht aan het betrekken van leerlingen bij het evalueren van hun leerproces. We gaan eveneens dieper in op de rol van feedback bij het breed evalueren.

Methodiek

Onderzoeken op een interactieve manier

Praktische info

Docenten

  • Art de Co
  • Tineke Turck
  • Ines Springael

Type nascholing

  • Teamgericht

Leerformat

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
    • gewoon basisonderwijs
      • lager onderwijs
        • eerste graad
          • tweede graad
            • derde graad

        Doelgroep

        • Leraren en docenten
          • Directeurs en adjunct-directeurs
            • Middenkader
              • Beleidsondersteuners

                Maximum aantal deelnemers

                25

                Code

                T19-031