Beeldend betekenis geven

Nieuw dit schooljaar

Aan de slag met het nieuwe leerplan beeld

Doelstellingen
  • Hoe kan je een beeldende activiteit inhoudelijk rijker maken door middel van sleutelvragen?
  • Wat vraagt het nieuwe leerplan rond betekenisgeving?
Inhoud

In deze nascholing werk je vanuit het nieuwe leerplan beeld aan betekenisgeving. Je ontdekt welke inhouden je kan koppelen aan beeldopdrachten en hoe je die inhoudelijk rijk kan maken. Aan de hand van concrete voorbeelden oefen je op het stellen van sleutelvragen bij het thema. Als achtergrond vertrekken we vanuit de theorie ‘cultuur in de spiegel’.

Methodiek

Actieve opdrachten, enkele kaders, verwerkingsoefeningen.

Beginsituatie

Doelgroep: leraren eerste graad A of B Beeld en Artistieke Vorming

Edities

Code Sessies
I19-133A
woensdag 22 mei 2019
14.00 u. tot 17.00 u.
KH VIVES Campus Brugge
Xaverianenstraat 10
8200 BRUGGE
I19-133B
woensdag 19 juni 2019
14.00 u. tot 17.00 u.
KH VIVES Campus Brugge
Xaverianenstraat 10
8200 BRUGGE

Inschrijven

Afgelopen

Praktische info

Docent

  • Koen Crul

Prijs

  • € 55.00

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Secundair onderwijs
      • gewoon secundair onderwijs
        • eerste graad
          • A-stroom
            • B-stroom

      Doelgroep

      • Leraren en docenten

        Code

        I19-133

        Inschrijven

        Afgelopen

        Delen