EHBO&O: Eerste Hulp Bij Ondernemend Onderwijs

Nieuw dit schooljaar

Tips en tricks voor het uitbouwen van een ondernemend leermilieu in het secundair onderwijs

Doelstellingen
  • Kenmerken van ondernemend onderwijs (h)erkennen in de klasomgeving;
  • Bespreken van goede en haalbare (of laagdrempelige?) praktijken waarmee je als leerkracht eenvoudig en snel zelf aan de slag kan.
Inhoud

Je maakt op een actieve manier kennis met de kenmerken van een ondernemend leermilieu. Aan de hand van het STEP-model (Prof. Laevers - Cego) wordt het leermilieu onder de loep genomen. Klasorganisatie, leerkrachtstijl, leerinhoud en evaluatie zijn daarbij de 4 grote pijlers die binnen de workshop aan bod komen. Via praktische voorbeelden en opdrachten krijg je als leerkracht handige tips en materialen ter beschikking waarmee je meteen in de klas aan de slag kan.

Methodiek
  • Activerende werkvormen, ervaringsuitwisseling, doceermoment;
  • Na de workshop krijg je toegang tot het online kenniscentrum met info en materialen.
Beginsituatie

Geen specifieke voorkennis vereist. Wel graag wat praktische ervaring in functie van klashouden.

Sessies

Naam Datum Tijdstip Locatie
woensdag 15 mei 2019 14.00 u. tot 17.00 u. KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK

Inschrijven

Afgelopen

Praktische info

Docent

  • Ben Peeters

Aantal sessies

  • 1 sessie

Prijs

  • € 55.00

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Secundair onderwijs
      • gewoon secundair onderwijs
        • eerste graad
          • A-stroom
            • B-stroom
            • tweede graad
              • aso
                • bso
                  • kso
                    • tso
                    • derde graad
                      • aso
                        • bso
                          • kso
                            • tso
                            • vierde graad

                        Doelgroep

                        • Leraren en docenten

                          Code

                          I19-128

                          Inschrijven

                          Afgelopen

                          Delen