STEM-uitdagingen met LEGO MINDSTORMS

STEM project, programmeren van “variabele trajectcontrole” met LEGO MINDSTORMS

Doelstellingen

LEGO MINDSTORMS integreren in STEM.

Je zult vakken als techniek, wiskunde, engineering en ICT combineren om een probleemstelling tot een goed einde te brengen.

Inhoud
  • Basis van de Lego Mindstorms software is gekend.
  • Korte introductie van hardware en software.
  • Gedifferentieerd werken door gebruik te maken van de robotonderwijzer in de EV3 software.
  • Hands-on kennis maken met een voorbeeld van een uitgewerkte STEM-les (trajectcontrole) met Lego Mindstorms.

13.30 u.: Hardware LEGO Mindstorms

13.45 u.: Engineering van 'Hand Generator Car'

13.55 u.: Software LEGO Mindstorms

14.00 u.: Programmeren 'Unlocking Car'

14.30 u.: Programmeren 'Cruise Control'

15.00 u.: Engineering 'Robot'

15.20 u.: Pauze

15.30 u.: Programmeren 'Trajectcontrole'

16.30 u.: Einde

Methodiek

De deelnemers krijgen per 2 de kans om zelf aan de slag te gaan met de LEGO MINDSTORMS.

Beginsituatie

Voorkennis ‘basis’ programmeren LEGO Mindstorms EV3 is een vereiste.

Sessies

Naam Datum Tijdstip Locatie
woensdag 9 januari 2019 13.30 u. tot 16.30 u. Vrij Technisch Instituut Veurne
Ieperse Steenweg 90
8630 VEURNE

Inschrijven

Afgelopen

Praktische info

Docenten

  • Bruno De Wyngaert
  • Frederick D'alleine

Aantal sessies

  • 1 sessie

Prijs

  • € 59.00

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Secundair onderwijs
      • gewoon secundair onderwijs
        • eerste graad
          • A-stroom
            • B-stroom
            • tweede graad
              • aso
                • kso
                  • tso

            Doelgroep

            • Leraren en docenten

              Code

              I19-112

              Inschrijven

              Afgelopen

              Delen