‘Kaatje Klank’

Werken aan klankbewustzijn en articulatie in de kleuterklas

Doelstellingen

De deelnemers:

  • komen te weten wat klankbewustzijn is en waarom dit zo belangrijk is;
  • krijgen inspiratie om rond klankbewustzijn en articulatie te werken met kleuters.
Inhoud

Vind je het ook zo moeilijk om te beginnen met ontluikende geletterdheid omdat je het gevoel hebt dat jouw kleuters er nog niet aan toe zijn?

Twijfel je over het belang van sommige activiteiten omtrent klankbewustzijn?

En vraag je je af hoe je ook taalzwakkere en anderstalige kleuters mee op die ‘klankkar’ kan laten springen? Dan is deze vorming over de taaleducatieve methode 'Kaatje Klank' iets voor jou!

De methode ‘Kaatje Klank’ stimuleert op een muzische manier de luister – en spreekvaardigheden en het klankbewustzijn van vierjarige kleuters, als voorbereiding op het leren lezen in de lagere school.

Kaatje Klank onderscheidt zich doordat de methode gebaseerd is op de meest recente wetenschappelijke inzichten.

Methodiek

We krijgen inzicht in de meest effectieve activiteiten om aan klankbewustzijn te werken en bekwamen ons in het stapsgewijs begeleiden ervan. Tijdens ‘hoekenwerk’ verkennen we enkele inspirerende werkvormen en materialen om met de volledige klasgroep en in kleine groepjes aan de slag te gaan.

Beginsituatie

/

Sessies

Naam Datum Tijdstip Locatie
donderdag 24 januari 2019 09.00 u. tot 12.00 u. KU Leuven Kulak
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK

Praktisch

/

Inschrijven


Praktische info

Docent

  • Lieve Van Severen

Aantal sessies

  • 1 sessie

Prijs

  • € 55.00

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Basisonderwijs
      • gewoon basisonderwijs
        • kleuteronderwijs
          • tweede kleuter
            • derde kleuter

      Doelgroep

      • Leraren en docenten
        • Zorgcoördinatoren
          • Logopedisten

            Code

            I19-047

            Inschrijven

             wachtlijst

            Delen