Werken met het componentenschema bekeken door de ZILL-bril - DEEL 1

Nieuw dit schooljaar
Inhoud

Levensbeschouwelijke, godsdienstige en religieuze componenten integreren in de uitwerking van arrangementen, bekeken door de ZILL-bril. (Raakvlakken met andere ontwikkelvelden / vooral het verschil met de ontwikkeling van het innerlijk kompas.)

De leerkrachten leren het ontwikkelveld ‘Rooms-katholieke godsdienst’ kennen. De ontwikkelthema’s worden verkend en de doelen voor jonge kinderen bij de ontwikkelingthema’s nader bekeken. Die worden direct gelinkt met praktijkvoorbeelden.

De ontwikkelstappen worden getoond.

We staan stil bij de 3 impulsen.

Tijndens deze nascholing tonen we duidelijk de inkanteling van het componentenschema binnen ZILL.

Er worden heel wat praktische tools aangeboden. De leerkrachten kunnen al op stap met een rugzak vol praktische voorbeelden.

De linken met andere ontwikkelvelden worden uiteraard altijd aangetoond! We wijzen op de valkuilen van de ontwikkeling van het innerlijk kompas en het verschil met Rooms-Katholieke godsdienst.

Methodiek

Via een algemeen thema: ‘Stap je mee? gaan we concreet aan de slag, de opbouw wordt zo praktijkgericht voorgesteld.

Beginsituatie

/

Sessies

Naam Datum Tijdstip Locatie
woensdag 7 november 2018 14.00 u. tot 17.00 u. KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK

Praktisch

Indien mogelijk mogen de leerkrachten een laptop meebrengen (geen must).

Inschrijven

Afgelopen

Praktische info

Docent

  • An De Clerck

Aantal sessies

  • 1 sessie

Prijs

  • € 55.00

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Basisonderwijs
      • gewoon basisonderwijs
        • kleuteronderwijs
          • peuter en eerste kleuter
            • tweede kleuter
              • derde kleuter

        Doelgroep

        • Leraren en docenten

          Code

          I19-044

          Inschrijven

          Afgelopen

          Delen