Binnenklasdifferentiatie via driekleurenaanpak

Opgepast!

Dit is een programma uit een vorig schooljaar. Hier kan je ons huidig aanbod vinden.

Een organisatiemodel dat tijd, ruimte en rust in de klas biedt om zorgbreed te werken met aandacht voor de persoonsgebonden ontwikkeling van het kind (binnen het nieuwe leerplanconcept)

Doelstellingen
  • Flexibel leren omgaan met het lessenpakket;
  • Integratie van de persoonsgebonden ontwikkeling;
  • Kansen voor elk kind om voldoende tot leren te komen;
  • Implementatie van de werkvormen.
Inhoud
  • Visie rond differentiëren
  • Opbouw van de driekleurenaanpak met als uitgangspunt : tijd, ruimte en rust creëren binnen de lesuren om elk kind voldoende leerkansen te bieden. Daarbij hebben we vooral aandacht voor de persoonsgebonden ontwikkeling zoals omschreven in de nieuwe leerplannen
  • Praktijkgetuigenis : Na de driekleurenaanpak zelf jarenlang te hebben uitgeprobeerd bij verschillende leeftijdsgroepen is een getuigenis vanuit deze ervaringen een grote meerwaarde. De uiteenzetting is doorspekt met filmmateriaal en allerlei tips waarmee leerkrachten onmiddellijk aan de slag kunnen.
  • De visie en de meerwaarde van zelfcorrectie wordt sterk in de verf gezet en uitgewerkt.
Methodiek

Filmmateriaal als inspiratiebron

Beginsituatie

/

Sessies

Naam Datum Tijdstip Locatie
woensdag 23 januari 2019 14.00 u. tot 17.00 u. KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK

Praktisch

/

Praktische info

Docent

  • Lies Rummens

Aantal sessies

  • 1 sessie

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Basisonderwijs
      • gewoon basisonderwijs
        • lager onderwijs
          • eerste graad
            • tweede graad
              • derde graad

        Doelgroep

        • Leraren en docenten
          • Directeurs en adjunct-directeurs
            • Middenkader
              • Beleidsondersteuners

                Code

                I19-041

                Delen