Van proberen kan je leren!

Opgepast!

Dit is een programma uit een vorig schooljaar. Hier kan je ons huidig aanbod vinden.

Van sturen naar coachen, aanpassen en inzetten om kwaliteiten zichtbaar te maken

Inhoud

Tikken jouw kinderen ook tegen je buik om je aandacht te trekken met hun vele vragen? Zoeken ze hun antwoorden vooral bij jou? Kiezen jouw kinderen vlug de gemakkelijkste weg of gaan ze uitdagingen aan?

Leren is een proces en dat doe je met vallen en opstaan. Hoe neem je kinderen mee in dat proces?

In dit leerlabo bekijken we hoe je een sterke speel- en leeromgeving uitbouwt vertrekkende vanuit ondernemende doelen. Waar zit het evenwicht tussen begeleiden – sturen - zelfsturen? Na dit leerlabo kan je met verfrissende ideeën een nieuwe wind laten waaien in jouw klas. Je gaat van sturen naar coachen, kijkt naar je klasinrichting en past je organisatie aan. Je zet kwaliteiten in bij je kleuters en je leert breed te evalueren.

Daag jouw kinderen nog meer uit en leer hen beter en breder kennen.

Het leerlabo bestaat uit een afwisseling van actieve impressie en een praktische terugkomsessie. Tussenin krijg je voldoende tijd om uit te proberen in de praktijk.

De sessies kunnen ook afzonderlijk gevolgd worden (zonder terugkomsessies), maar het volgen van het leerlabo biedt een meerwaarde om aan de slag te gaan in de klas.

Methodiek

Het leerlabo bestaat uit een afwisseling van actieve impressie en een praktische terugkomsessie. Tussenin krijg je voldoende tijd om uit te proberen in de praktijk.

Praktische info

Docenten

  • Vlajo
  • Martin Nica

Aantal sessies

  • 6 sessies

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Basisonderwijs
      • gewoon basisonderwijs
        • kleuteronderwijs
          • peuter en eerste kleuter
            • tweede kleuter
              • derde kleuter

        Doelgroep

        • Leraren en docenten
          • Directeurs en adjunct-directeurs
            • Zorgcoördinatoren

              Code

              I19-040

              Delen