Stuur jij kleuters of sturen zij zichzelf?

Opgepast!

Dit is een programma uit een vorig schooljaar. Hier kan je ons huidig aanbod vinden.

Van proberen kan je leren! - deel 1

Doelstellingen
  • Vanuit focusdoelen ondernemende hoeken kunnen inrichten;
  • Vanuit focusdoelen het spelen en leren van kleuters in hoeken kunnen begeleiden;
  • Bewust worden van jouw rol als leercoach.
Inhoud

Tikken jouw kinderen ook tegen je buik om je aandacht te trekken met hun vele vragen? Zoeken ze hun antwoorden vooral bij jou? Kiezen jouw kinderen vlug de gemakkelijkste weg of gaan ze uitdagingen aan?

Leren is een proces en dat doe je met vallen en opstaan. Hoe neem je kinderen mee in dat proces?

In deze vorming bekijken we hoe je een sterke speel- en leeromgeving uitbouwt vertrekkende vanuit ondernemende doelen. Waar zit het evenwicht tussen begeleiden – sturen - zelfsturen? Na deze workshop kan je met verfrissende ideeën een nieuwe wind laten waaien in jouw vertrouwde hoeken.

Daag jouw kinderen nog meer uit en leer hen beter en breder kennen.

Deze nascholing maakt deel uit van het traject 'Van proberen kan je leren!'.

  • Inschrijven voor deel 2 (Onthaal centraal) is mogelijk via deze link.
  • Inschrijven voor deel 3 (Evalueren in de kleuterklas) is mogelijk via deze link.
Methodiek

Interactieve werkvormen, hoekenwerk, doceermoment

Beginsituatie

Doelgroep:

  • Kleuterleid(st)ers
  • Zorgcoördinatoren
  • Directies
  • Leraren eerste leerjaar

Sessies

Naam Datum Tijdstip Locatie
vrijdag 21 september 2018 09.00 u. tot 12.00 u. KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK

Praktisch

/

Praktische info

Docenten

  • Vlajo
  • Martin Nica

Aantal sessies

  • 1 sessie

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Basisonderwijs
      • gewoon basisonderwijs
        • kleuteronderwijs
          • peuter en eerste kleuter
            • tweede kleuter
              • derde kleuter

        Doelgroep

        • Leraren en docenten
          • Directeurs en adjunct-directeurs
            • Middenkader
              • Beleidsondersteuners
                • Zorgcoördinatoren

                  Code

                  I19-037

                  Delen