ICT en prentenboeken

Opgepast!

Dit is een programma uit een vorig schooljaar. Hier kan je ons huidig aanbod vinden.

Digitale mogelijkheden om een prentenboek te verwerken in de kleuterklas

Doelstellingen

Ervaren wat de digitale mogelijkheden zijn van een prentenboek in de kleuterklas.

Inhoud

Kinderen leren meer van digitale prentenboeken dan van traditionele statische boeken. Vooral taalzwakke kinderen begrijpen een verhaal beter dankzij interactieve of bewegende beelden. Voor deze kleuters is de implementatie van digitale prentenboeken in het kleuteronderwijs cruciaal.

Naast het inschakelen van digitale prentenboeken zijn er nog heel wat mogelijkheden om een prentenboek digitaal te verwerken in de kleuterklas; bv. werken met digitale puzzels met prenten van het prentenboek, raadsel- en zoekspelletjes, werken met QR-codes…

In deze nascholing gaan we na welke digitale mogelijkheden er zijn om een prentenboek te verwerken in de kleuterklas. We gaan vooral aan de slag met computer en iPad, maar ook de mogelijkheden met een digibord komen kort aan bod.

Methodiek

In het eerste deel van de sessie worden er verschillende mogelijkheden gedemonstreerd. In het tweede deel gaan de cursisten zelf aan de slag om de mogelijkheden te verkennen.

Beginsituatie

Basiskennis Windows. Op gebied van iPad en digibord geen voorkennis vereist.

Sessies

Naam Datum Tijdstip Locatie
ICT en prentenboeken woensdag 24 april 2019 14.00 u. tot 17.00 u. KH VIVES Campus Brugge
Xaverianenstraat 10
8200 BRUGGE

Praktische info

Docent

  • Eva Monstrey

Aantal sessies

  • 1 sessie

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Basisonderwijs
      • gewoon basisonderwijs
        • kleuteronderwijs
          • peuter en eerste kleuter
            • tweede kleuter
              • derde kleuter

        Doelgroep

        • Leraren en docenten

          Code

          I19-027

          Delen