iPads efficiënt inzetten in de klas: de leerkracht als beste app!

Mogelijkheden en meerwaarde van iPad(s) in de klas ontdekken

Doelstellingen

De mogelijkheden en didactische meerwaarde van het gebruik van iPads in de klas ontdekken aan de hand van een aantal praktische voorbeelden.

Inhoud

Velen denken dat iPads een must zijn en de laptop stilaan gaan vervangen, andere staan er heel kritisch tegenover. Als je een iPad wil gebruiken in je klaspraktijk dan moet ook de didactiek mee veranderen. Het heeft geen zin om de leerlingen (en leerkrachten) iPads te geven en te verwachten dat iedereen dit instrument zomaar kan gebruiken als hulpmiddel bij het leren.

Samen gaan we op zoek naar de didactische meerwaarde die iPads ons kunnen bieden als leermiddel maar ook als ondersteuning bij het lesgeven. We bekijken de verschillende mogelijkheden van dit toestel en proberen wegwijs te raken in de enorme (en steeds groeiende) hoeveelheid (educatieve) apps. We staan ook stil bij het gebruik van de iPad als verlengde van het digibord, als presentatiemiddel, als evaluatie- en als werkinstrument …

Methodiek

Demonstratie met tussendoor de mogelijkheid tot het uittesten op de iPad. Voor iedere deelnemer is een iPad beschikbaar.

Beginsituatie

Enige ervaring in het gebruik van iPad.

Sessies

Naam Datum Tijdstip Locatie
iPad in de klas dinsdag 4 december 2018 13.30 u. tot 16.30 u. KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK

Praktisch

Een iPad is voor elke deelnemer beschikbaar, maar u kan evenzeer uw eigen iPad meebrengen.

Inschrijven

Afgelopen

Praktische info

Docent

  • Gino Vanherweghe

Aantal sessies

  • 1 sessie

Prijs

  • € 59.00

Type nascholing

  • Individugericht

Leerformat

Onderwijsniveau

    • Basisonderwijs
      • gewoon basisonderwijs
        • lager onderwijs
          • eerste graad
            • tweede graad
              • derde graad
            • buitengewoon basisonderwijs

          Doelgroep

          • Leraren en docenten
            • Directeurs en adjunct-directeurs
              • ICT-coördinatoren

                Code

                I19-007

                Inschrijven

                Afgelopen

                Delen