Agenda

Datum Code Titel van de nascholing Type & leerformat
20/9/2018 I19-042 Opleiding kinderyogaIndividuExtra large
21/9/2018 I19-040 Van proberen kan je leren!IndividuLeerlabo
21/9/2018 I19-037 Stuur jij kleuters of sturen zij zichzelf?IndividuClassic
25/9/2018 I19-096 QuickWin4Schools 1: krachtige besluitvorming helpt scholen vooruit!IndividuClassic
26/9/2018 I19-049 STEM en onderzoekend leren!IndividuLeerlabo
28/9/2018 D19-006 Inspiratiedag pastoraal in de katholieke dialoogschoolDagvanDag van
3/10/2018 I19-107 Computernetwerken voor niet-informaticiIndividuClassic
4/10/2018 I19-062 Spellenarchief - Sociale en emotionele vaardigheden trainen met spellenIndividuClassic
4/10/2018 I19-097 QuickWin4Schools 2: veranderaanpak is strategie, mensenwerk en loslaten!IndividuClassic
5/10/2018 I19-118 Samen sterk in vergaderenIndividuClassic
8/10/2018 I19-116 Breinvriendelijk lesgevenIndividuClassic
9/10/2018 I19-084 De kunst van het coachenIndividuMasterclass
10/10/2018 I19-090 Grammatica creatief aanpakken en differentiërenIndividuClassic
10/10/2018 I19-013 iPad in de kleuterklasIndividuClassic
10/10/2018 D19-009 Dag van fysicaDagvanDag van
12/10/2018 I19-116 Breinvriendelijk lesgevenIndividuClassic
13/10/2018 D19-010 Dag van klassieke talenDagvanDag van
15/10/2018 I19-117 De basisprincipes van het Kagan Coöperatieve concept en KaganstructurenIndividuClassic
16/10/2018 D19-031 Tweedaags congres Kwaliteitsontwikkeling - DinsdagvoormiddagDagvanDag van
16/10/2018 D19-032 Tweedaags congres Kwaliteitsontwikkeling - Dinsdag volledige dagDagvanDag van
16/10/2018 D19-008 Tweedaags congres Kwaliteitsontwikkeling - Full package - dinsdag en woensdagDagvanDag van
17/10/2018 I19-038 Onthaal centraalIndividuClassic
18/10/2018 I19-088 Futureproof 'samenwerkend leren' ondersteund door technologieIndividuKomen leren
19/10/2018 I19-034 Wiskunde oefenen met doe(l)dozen - Komen leren in VLS WestdiepIndividuKomen leren
20/10/2018 I19-025 Geweldloze Communicatie van hart tot hart: eerlijke contacten, voedende relatiesIndividuClassic
23/10/2018 I19-010 Maar één iPad in je klas? Toch verbluffende mogelijkheden!IndividuClassic
23/10/2018 I19-032 Flexibele groeperingsvormen: ‘Werken met leef- en leergroepen in het basisonderwijs’IndividuKomen leren
24/10/2018 I19-078 Roermond: gluren bij de buren en kijken naar de toekomst? Niekée - SOIndividuKomen leren
24/10/2018 I19-087 Roermond: gluren bij de buren en kijken naar de toekomst? Synergieschool - BaOIndividuKomen leren
24/10/2018 I19-061 Van perfectionist … naar perfect gelukkig!IndividuClassic
24/10/2018 I19-104 STEM - ontwerpend leren: van idee naar 3D-modelIndividuClassic
25/10/2018 I19-015 Codekinderen - programmeren in de lagere schoolIndividuClassic
29/10/2018 I19-117 De basisprincipes van het Kagan Coöperatieve concept en KaganstructurenIndividuClassic
7/11/2018 I19-080 Een zee van muzische werkvormenIndividuClassic
7/11/2018 I19-051 Maak zelf een dynamisch filmpje voor je klasblog waarop je trots kan zijn!IndividuClassic
7/11/2018 I19-101 3D-tekenen SOLID EDGE - basisIndividuClassic
7/11/2018 I19-044 Werken met het componentenschema bekeken door de ZILL-brilIndividuClassic
8/11/2018 I19-008 Lesmateriaal voor je digibord of touchscreen aanmaken met Prowise PresenterIndividuClassic
13/11/2018 I19-114 'Kids skills' en "Mission possible"IndividuClassic
13/11/2018 I19-014 Muzisch creatieve ICT- en media-prikkelsIndividuClassic
13/11/2018 I19-057 Komen leren van en met elkaar – samen voor de klas – co-teaching/teamteachingIndividuKomen leren
14/11/2018 I19-113 STEM-uitdagingen met ArduinoIndividuClassic
14/11/2018 I19-075 Brainstormen met kleuters: pure verrijking voor jouw BC en de taal van je kleuters!IndividuClassic
15/11/2018 I19-060 Het leerlingcontact inzetten om het evaluatieproces te verrijken en leerlingen zo meer eigenaar te maken van eigen lerenIndividuClassic
15/11/2018 I19-033 Zelfstandig en gedifferentieerd, zo leren wij in de klas van juf ElsIndividuKomen leren
15/11/2018 I19-055 Twee leraren voor de klas!IndividuKomen leren
19/11/2018 I19-024 Efficiënt en interactief vergaderen met ICT-toolsIndividuClassic
20/11/2018 I19-028 Module 8: De directeur als veranderingscoach. Innoveren van binnenuit en bottom-upIndividuMasterclass
20/11/2018 I19-053 Binnenklasdifferentiatie in de lagere schoolIndividuKomen leren
21/11/2018 I19-102 3D tekenen SOLID EDGE - vervolmakingIndividuClassic
21/11/2018 I19-046 Speels, muzisch en doordacht op weg naar schrijven a.d.h.v. de methode KrullenbolIndividuClassic
22/11/2018 I19-064 Spellenarchief - Spelend leren: de nieuwste kleuterspellenIndividuClassic
22/11/2018 I19-003 ICT-integratie in het derde en vierde leerjaarIndividuClassic
23/11/2018 I19-030 Help! Een moeilijke klasgroep!IndividuClassic
27/11/2018 I19-022 Leer de vele kneepjes van Google Drive (en Suite) kennenIndividuClassic
27/11/2018 I19-036 Groeigericht evalueren en rapporteren: concreet, haalbaar en praktisch!IndividuClassic
28/11/2018 I19-103 Elektropneumatica - basisopleidingIndividuClassic
28/11/2018 I19-076 Activiteiten ontwerpen vanuit ZillIndividuClassic
29/11/2018 I19-025 Geweldloze Communicatie van hart tot hart: eerlijke contacten, voedende relatiesIndividuClassic
29/11/2018 I19-066 Als een vis in het water: zo voel ik me als leraar!IndividuClassic
4/12/2018 I19-048 Kinderen leren begrijpend lezenIndividuClassic
4/12/2018 I19-007 iPads efficiënt inzetten in de klas: de leerkracht als beste app!IndividuClassic
7/12/2018 I19-065 Spellenarchief - Spellen en STEM: een speelse combinatieIndividuClassic
10/12/2018 I19-016 Verrijk je lessen met (eigen) video'sIndividuClassic
11/12/2018 I19-118 Samen sterk in vergaderenIndividuClassic
12/12/2018 I19-110 Maak zelf apps voor smartphone of tabletIndividuClassic
12/12/2018 I19-039 Evalueren in de kleuterklasIndividuClassic
12/12/2018 I19-111 Maak zelf apps voor smartphone of tablet om elektronica aan te sturenIndividuClassic
12/12/2018 I19-071 CyberpestenIndividuClassic
12/12/2018 I19-072 Hélp! Hoe moet ik differentiëren bij hoogbegaafde leerlingen?IndividuClassic
9/1/2019 I19-112 STEM-uitdagingen met LEGO MINDSTORMSIndividuClassic
9/1/2019 I19-117 De basisprincipes van het Kagan Coöperatieve concept en KaganstructurenIndividuClassic
10/1/2019 I19-098 QuickWin4Schools 3: zelfsturing als sleutelelement voor succesvol veranderen!IndividuClassic
10/1/2019 I19-086 Het 'keuzekompas'IndividuClassic
10/1/2019 I19-002 ICT-integratie in de kleuterklasIndividuClassic
14/1/2019 I19-115 Coöperatief leren in de kleuterklasIndividuClassic
14/1/2019 I19-091 Co-teaching in de praktijk… met vallen en opstaanIndividuKomen leren
16/1/2019 I19-063 Systeemdenken over het klimaatIndividuClassic
16/1/2019 I19-109 STEM-projecten met Arduino IDEIndividuClassic
16/1/2019 I19-017 Unplugged - De basisbeginselen van programmeren zonder computerIndividuClassic
18/1/2019 I19-054 Coöperatief leren werkt!IndividuKomen leren
21/1/2019 I19-006 Het M-decreet, en nu? iPad als instrument voor een inclusieve klaspraktijkIndividuClassic
23/1/2019 I19-041 Binnenklasdifferentiatie via driekleurenaanpakIndividuClassic
24/1/2019 I19-047 ‘Kaatje Klank’IndividuClassic
24/1/2019 I19-025 Geweldloze Communicatie van hart tot hart: eerlijke contacten, voedende relatiesIndividuClassic
30/1/2019 I19-115 Coöperatief leren in de kleuterklasIndividuClassic
30/1/2019 I19-020 Op digitale leerwandeling met iPad(s)IndividuClassic
30/1/2019 I19-092 Samen sterker voor de klasIndividuClassic
4/2/2019 I19-001 ICT-integratie in het vijfde en zesde leerjaarIndividuClassic
6/2/2019 I19-095 Let’s get digital!IndividuClassic
8/2/2019 D19-007 Dag van godsdienst (voor leraren basisonderwijs)DagvanDag van
12/2/2019 I19-074 Module 9: De directeur als kwaliteitscoachIndividuMasterclass
13/2/2019 I19-011 Inspiratienamiddag ‘Coderen en programmeren in de basisschool'IndividuClassic
13/2/2019 I19-089 Tips voor een denkende klas!IndividuClassic
15/2/2019 I19-031 Samen sterker in gezag!IndividuClassic
19/2/2019 I19-019 Aan de slag met QR-codesIndividuClassic
19/2/2019 I19-099 QuickWin4Schools 4: projectaanpak voor veranderingsprocessen!IndividuClassic
20/2/2019 I19-073 Differentiëren in de kleuterklas … omdat elk kind anders isIndividuClassic
20/2/2019 I19-043 Muzische vorming evaluerenIndividuClassic
21/2/2019 I19-056 De praktijk van Zin in leren, zin in Leven! Komen leren in Leefschool Akkerwinde ZuienkerkeIndividuKomen leren
22/2/2019 I19-119 Coöperatief leren voor leraren wiskunde in het secundairIndividuClassic
28/2/2019 I19-012 Iedereen Scratch!IndividuClassic
28/2/2019 I19-082 Motiverende leerbegeleidingIndividuMasterclass
11/3/2019 I19-023 Bouw een (eenvoudige) website voor je klas, school, project... met Google SitesIndividuClassic
12/3/2019 I19-106 Zin krijgen in … STEM in de kleuterklasIndividuKomen leren
13/3/2019 I19-069 Over kleine en grote vulkanenIndividuClassic
13/3/2019 I19-083 Maak een dynamisch filmpje dat online scoort in vier stappenIndividuClassic
18/3/2019 I19-035 Coöperatieve Leerstrategieën voor de lagere schoolIndividuClassic
19/3/2019 I19-004 ICT-integratie in het eerste en tweede leerjaarIndividuClassic
19/3/2019 I19-058 Komen leren in VBS De Klimtoren. Een schooleigen visie gebruiken als kracht om aan kwaliteitsontwikkeling te doenIndividuKomen leren
20/3/2019 I19-021 Leer de vele (technische) kneepjes van je iPad kennenIndividuClassic
20/3/2019 I19-045 Op stap met godsdienst in de kleuterklasIndividuClassic
21/3/2019 I19-059 Mindful@schoolIndividuClassic
22/3/2019 I19-050 Hoe help je als leerkracht van de basisschool rekenzwakke kinderen grip krijgen op en omgaan met metend rekenen en meetkunde?IndividuClassic
27/3/2019 I19-029 Activerende Directe Instructie in de lagere school (Het ADI model)IndividuClassic
27/3/2019 I19-077 Projecten ontwerpen vanuit ZillIndividuClassic
29/3/2019 I19-067 Spellenarchief - Spellen en STEM: een speelse combinatie (kleuter)IndividuClassic
3/4/2019 I19-018 Pokémon Go achterna - Augmented realityIndividuClassic
4/4/2019 I19-068 Spellenarchief - Differentiatie met spellenIndividuClassic
9/4/2019 I19-120 Coöperatief Leren voor gevorderdenIndividuClassic
24/4/2019 I19-052 Actief aan de slag binnen het muzische domein BeeldIndividuClassic
24/4/2019 I19-120 Coöperatief Leren voor gevorderdenIndividuClassic
24/4/2019 I19-027 ICT en prentenboekenIndividuClassic
25/4/2019 I19-120 Coöperatief Leren voor gevorderdenIndividuClassic
2/5/2019 I19-070 Spellenarchief - BuitengespeeldIndividuClassic
7/5/2019 I19-100 Tussen droom en daad: Levend Latijn en Oudgrieks in het Vlaamse onderwijsIndividuClassic
8/5/2019 I19-009 Juf, mag ik op pad met de iPad?IndividuClassic
8/5/2019 I19-081 Probleemoplossend denken in de klas zowel plugged als unpluggedIndividuClassic